Servei d'ajuda a domicili (SAD)
El servei d’ajuda a domicili inclou un conjunt de tasques que es realitzen a la llar de persones o famílies que es troben, per motius físics o socials, en situacions de mancança d'autonomia temporal o permanent per poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana.
L’objectiu del servei és que la persona pugui continuar vivint al seu domicili, millorant-ne la qualitat de vida i potenciant la seva autonomia personal i amb unes condicions adients de convivència en el seu propi entorn familiar i comunitari.
Aquest servei inclou dos tipus d'ajudes: l’atenció personal i de la llar.
El servei va adreçat a:
- Persones i/o unitats de convivència que es troben, per motius físics, psíquics o socials, en situació de manca d’autonomia temporal o permanent, negligència o incapacitat per poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana i garantir l’adequat desenvolupament personal i familiar. Especialment persones que:
o Viuen soles i no tenen suport social i/ o familiar permanent per atendre les seves necessitats bàsiques.
o Viuen amb altres persones que no poden atendre les seves necessitats bàsiques.
- Persones i/o unitats de convivència amb dificultats d’adaptació social (problemes d’organització de la llar, atenció a les persones que formen part de la unitat de convivència i de relació amb l’entorn per manca d’hàbits o d’habilitats).
o Manca de capacitat o hàbits per l’autocura i en la relació amb l’entorn.
o Manca de capacitat o hàbits per l’organització de la llar, familiar i per l’atenció als membres de la família, especialment dels infants i la seva relació amb l’entorn.
Per sol·licitar el servei d'ajuda a domicili cal adreçar-se al Consell Comarcal de la Segarra.
Més informació al telèfon: 973531300 o a l'adreça electrònica: serveissocials@ccsegarra.cat