Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Projectes

És un projecte d’intervenció grupal i individual de tres anys de durada, adreçat a famílies que són ateses pels Serveis Socials Bàsics. Les persones participants del projecte, són dones amb fills i filles en edat escolar que presenten o que podrien presentar aïllament social degut a la manca de domini de l’idioma. Pretén augmentar la competència comunicativa en llengua catalana i fomentar l’autonomia personal, per aquest motiu, el projecte consta de dues grans branques: les sessions grupals i les classes de català.

Es realitza un seguiment individualitzat i sessions grupals informatives i de coneixement de l'entorn, tot emmarcat dins el model de participació i intercanvi cultural, on es fomenta l'aprenentatge i la participació i autonomia de la propia persona.

"Espais per la dona" és un taller que es realitza a Sant Guim de Freixenet i promou  accions  de promoció i d’interrelació  entre dones autòctones i nouvingudes amb l'objectiu de fomentar el coneixement i la interrelació mútua, l’acceptació d'altri  i la creació d'espais de trobada informals segons els seus interessos.

Cada any es treballa una temàtica diferent per a aprendre, relacionar-se i créixer juntes.

Enguany el projecte compartit ha consistit en un taller de llanateràpia i com a treball comunitari, unes peces de llana per a guarnir la façana de l’ajuntament i alguns arbres de la plaça.

El "Contrastos" és una acció per a promoure la interrelació dels i les joves immigrants amb els i les joves autòctones, fomentant així, l’acceptació de l’altra persona mitjançant el respecte a les diferències i crear espais de trobada informals.

Per a participar-hi han de crear grups i elaborar conjuntament un curtmetratge explicant aspectes de la cultura de l'altra persona. Un cop presentats tots els curts, es fa una sessió de cloenda on un jurat visualitza els curts i els hi fa preguntes per valorar abans de decidir qui guanyarà el concurs. Després, s'atorguen els premis.

S'adreça adolescents i joves (12 a 17 anys) de la comarca de la Segarra i hi col·laboren els centres educatius, els Ajuntaments de Guissona i Cervera i l' Oficina comarcal de Joventut.

L'Apropa't és un projecte impulsat des del Servei d'immigració, el Servei d'informació i atenció a les dones i l'Oficina jove de la Segarra amb l'objectiu de sensibilitzar a l'alumnat de 2n d'ESO dels centres educatius de la comarca, entorn els tòpics i estereotips de gènere i migracions.

Es fan tallers un cop al trimestre amb una intervenció grupal.

El joc de cartes de "Famílies diverses" neix de la necessitat d'incorporar la diversitat de les famílies que existeixen a la nostra societat. Amb aquest objectiu, hem transformat el tradicional "Joc de Les Famílies" (1965), ple d'estereotips masclistes, xenòfobs i heteropatriarcals per adaptar-lo a les noves realitats que ens envolten.

Hem volgut adequar el joc de manera que resulti un instrumenti lúdic i educatiu on totes les famílies es puguin sentir identificades, incloent diferents tipus de famílies, LGBTIQ+ i ètnies. Hem transformat els i les protagonistes de les famílies incorporant models familiars que fins ara havien estat invisibilitzats i situats en diferents entorns, procurant no caure en estereotips què discriminen.

Amb el joc de cartes de les Famílies Diverses, gaudireu d'un espai lúdic amb la família, les amistats i amb diferents generacions, mentre eduqueu en la naturalització de la diversitat familiar que enriqueix la nostra societat. A la vegada, transmetrem valors que a tots i a totes ens transformen per construir una societat més justa i on les persones no se sentin discriminades pel seu gènere, per la seva orientació sexual, identitat de gènere, expressió de gènere, ètnia i diversitat funcional.

Us convidem a gaudir del joc de les Famílies Diverses!

9cda55cc-c8f1-4296-b274-3806ffee2e7d.jpg

Descarrega't les històries i instruccions del joc en el teu idioma:

CATALÀ - ROMANÈS - ÀRAB - UCRAINÈS - FRANCÈS

Amb la col·laboració de:

logo Diputació àrea Igualtat.jpgigualtat_h2.png