La Fundació Carles Pi i Sunyer reconeix la Campanya “Regala Igualtat” del SIAD de la Segarra.
Campanya comunicativa que s'ha inclòs en el Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya.
DIJOUS 18 MAIG 2023
El Banc de Bones Pràctiques de la Fundació Carles Pi i Sunyer incorpora experiències que representen una aportació innovadora i de qualitat i poden servir de referència per a altres ajuntaments o entitats locals.
Regala igualtat es una Campanya de Nadal amb perspectiva de gènere ideada pel SIAD del Consell Comarcal de la Segarra, Servei d’Informació i Atenció a les Dones.
L’objectiu principal d’aquesta Campanya és aconseguir que, durant les festes nadalenques, no es facin regals que promoguin i perpetuïn els estereotips de gènere.
Durant els primers anys de campanya, es van engegar una iniciativa comunicativa que consistia a posar adhesius corporatius a tots els regals que es venien a la comarca. I cada una d’aquestes contenia lemes que recordaven, per exemple, que no hi ha joguines de nens i de nenes.
Aquest últim any, la iniciativa fa un salt, i per Nadal de 2022 es crea un joc que s’emmarca en aquesta campanya: “El memory d’oficis Seràs el que tu vulguis ser”. El joc consta de 16 cartes que formen 8 parelles. Cada parella representa una professió i les persones que hi apareixen treballant són homes i dones, indistintament.
Des del Consell Comarcal de la Segarra es van aprofitar les dates nadalenques per col·laborar amb els tions dels pobles de la Segarra per fer arribar aquesta joguina a tots els infants dels municipis. Així, el que es volia aconseguir era que s’acabés amb els estereotips de gènere al món laboral i desestigmatitzar les professions que requereixen menys qualificació.
El Banc de Bones Pràctiques (BBP) va néixer l'any 1999 impulsat per la Fundació Carles Pi i Sunyer d’estudis autonòmics i locals i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), amb la col·laboració dels municipis i institucions vinculades al món local. L’objectiu és confegir un catàleg divulgatiu sobre les actuacions més destacables dels municipis catalans en alguna de les 22 categories. Els instruments per assolir-ho són la difusió d'experiències, seguint una metodologia comuna, i la reflexió i l'intercanvi de coneixement sobre polítiques locals.