El Servei d'Atenció al Nouvingut del Consell Comarcal de la Segarra realitza 588 atencions al llarg del 2020
Les consultes, de diferent naturalesa, han respost a peticions i inquietuds amb relació a certificats, arrelament social i reagrupament familiar, entre altres.
DIMECRES 30 DESEMBRE 2020
NOTA DE PREMSA
El Servei d’Atenció al Nouvingut del Consell Comarcal de la Segarra realitza 588 atencions al llarg del 2020
Les consultes, de diferent naturalesa, han respost a peticions i inquietuds amb relació a certificats, arrelament social i reagrupament familiar, entre altres.
Els Serveis Socials del Consell Comarcal de la Segarra han dut a terme un total de 588 atencions a persones nouvingudes al llarg del 2020, una xifra lleugerament inferior a la de l’any passat, que es va situar en 628.
El Servei d’Atenció al Nouvingut ha posat així sis tipus d’assessoraments de diferent naturalesa a l’abast dels seus usuaris , que s’han traduït en seixantena d’atencions en matèria de “reagrupament familiar”, prop de tres-centes en concepte d’ “autoritzacions i renovacions”, una quinzena amb relació a l’arrelament social, 45 permisos de nacionalitat, 4 certificats de Registre d’Unió, i unes 150 atencions més d’origen divers.
Pel que fa al volum de cites, aquestes van patir una davallada considerable durant la primera fase del confinament. A partir del mes de maig es van reactivar demanant cita prèvia al telèfon del Consell Comarcal, assolint les xifres més altes els mesos de juliol i octubre amb més de 100 atencions en tots dos casos.
El Servei d’Atenció a les persones Nouvingudes (SAN), és una branca dels Serveis Socials de la Segarra que vetlla per l’acollida de totes les persones que arriben a la comarca per primera vegada amb la intenció de quedar-se a viure facilitant informació, orientació i formació amb relació als serveis, recursos i entitats del municipi on viuen i de la comarca, així com dels seus drets i deures, normatives i costums.
Àrea de comunicació
premsa@ccsegarra.cat – 676491230
@ccsegarra.cat