S’inicien les obres de rehabilitació de la línia d’impulsió del bombament de les Oluges al dipòsit de Ferran.
Aquesta actuació que ha de resoldre les continuades avaries que s’esdevenen a la línia que serveix al dipòsit de Ferran, que abasta a Ferran, Sant Ramon, Ivorra i Sant Guim de la Plana s’ha replantejat recentment i se’n posa en marxa les obres. Aquesta actuació suposa una inversió de 217.409,56 € dels quals 173.927,63 € venen subvencionats per l’ACA, la resta es cobreix amb recursos propis de GAS.
DIJOUS 03 DESEMBRE 2020
NOTA DE PREMSA
S’inicien les obres de rehabilitació de la línia d’impulsió del bombament de les Oluges al dipòsit de Ferran.
Aquesta actuació que ha de resoldre les continuades avaries que s’esdevenen a la línia que serveix al dipòsit de Ferran, que abasta a Ferran, Sant Ramon, Ivorra i Sant Guim de la Plana s’ha replantejat recentment i se’n posa en marxa les obres.
GAS.- L’execució original d’aquesta línia es va fer l’any 2006, amb caràcter d’obra d’emergència. El tram que va des del bombament fins l’antic pou de Sant Ramon, ubicat a tocar de l’Eix Transversal, està realitzat amb canonada de fosa dúctil de diàmetre 150 mm, a partir d’aquest punt es va instal·lar un tram de canonada de PEAD de pressió nominal 25 atmosferes el que comporta una reducció del diàmetre de pas de l’aigua respecte el tram inicial que és considerable. Aquest fet fa que la pèrdua de càrrega s’incrementi i que la capacitat de transport de la impulsió sigui molt inferior a la prevista.
El bombament de les Oluges ha de treballar pràcticament les 24 hores al dia, a l’estiu, per poder atendre la demanda de les poblacions que s’abasteixen des del dipòsit de Ferran, el que comporta que qualsevol avaria provoqui situacions de desabastament de difícil solució.
Aquesta manca de capacitat i les continuades avaries es pretén solucionar d’una banda incrementant el diàmetre interior del tram de canonada de PEAD DN 160mm de PN25 atmosferes i, al mateix temps, substituir el material de la canonada, primer amb fosa dúctil en el tram de més pressió i després amb PVC orientat PN 16 atmosferes, a la resta.
El traçat proposat també difereix del traçat actual proporcionant diverses avantatges, la longitud del nou recorregut és de 4.482 metres enfront els 6.050 metres del traçat actual, fet que també contribueix a la reducció de les pèrdues de càrrega, el traçat projectat és menys sinuós que l’actual i evita creuaments amb la canonada existent, aprofitant part de la xarxa de camins existents i el nou traçat guanya alçada abans que el traçat actual, de manera que hi ha menys longitud de tram amb pressions altes.
Aquesta actuació suposa una inversió de 217.409,56 € dels quals 173.927,63 € venen subvencionats per l’ACA, la resta es cobreix amb recursos propis de GAS (Gestió d’Aigües de la Segarra). L'empresa concessionària és Agrotècnia del Segrià.
Informació facilitada per GAS (Gestió d’Aigües de la Segarra).