Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Més del 70% de les reclamacions tramitades per mediació a l’Oficina Comarcal de Consum a la Segarra han estat resoltes per acord de les parts.

L’OCIC té com a objectiu principal l’atenció dels ciutadans i ciutadanes de la Segarra per garantir els seus drets com a persones consumidores.

Imatge d'arxiu - Atenció ciutadana del Consell Comarcal
Imatge d'arxiu - Atenció ciutadana del Consell Comarcal

DIMECRES 21 FEBRER 2024

Nota de premsa.- 

Més del 70% de les reclamacions tramitades per mediació a l’Oficina Comarcal de Consum a la Segarra han estat resoltes per acord de les parts.

L’Oficina Comarcal d’Informació a les persones consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal de la Segarra d’acord amb el conveni d’encàrrec de gestió signat amb l’Agència Catalana del Consum.

L’OCIC té com a objectiu principal l’atenció dels ciutadans i ciutadanes de la Segarra per garantir els seus drets com a persones consumidores.

De la memòria de l’Oficina comarcal de Consum 2023, d’ara endavant l’OCIC, es desprèn que les consultes a l’oficina han disminuït un 33% respecte de les rebudes el 2022. Moltes de les consultes ateses, són de persones que s’adrecen a l’OCIC sigui per telèfon o presencialment i després d’explicar la situació en la qual es troben, es constata que no han reclamat directament a l’establiment o empresa amb la que tenen la relació de consum. Se’ls facilita la resposta a la consulta i l’enllaç al web de l’Agència Catalana de Consum per accedir a la informació corresponent.

A través del formulari web de l’Agència Catalana de Consum es pot fer la sol·licitud de reclamació, queixa, consulta, si el conflicte amb l’empresa no s’ha solucionat amb la reclamació prèvia o no han obtingut resposta.

https://consum.gencat.cat/ca/consultes-i-reclamacions/

Segons les dades que consten al Sistema Informàtic de Consum (SIC), s’han gestionat 114 expedients dels quals 66 són de reclamacions i 4 de queixes. Això suposa un augment dels expedients del 5,5% respecte del 2022. Quant a les reclamacions rebudes i gestionades, l’augment ha estat del 34,69%

Les empreses de serveis bàsics, sobretot de llum, gas i telefonia, són de les que s’han presentat més reclamacions. De les 32 mediacions realitzades, el 78% de les reclamacions, han estat resoltes per acord de les parts.

A part de les atencions per resoldre consultes o queixes des de l’Oficina de consum es fa un treball de difusió de consells i recomanacions que es fan arribar als ajuntaments de la comarca o es publiquen a les xarxes socials del Consell Comarcal. Així també, des de l’OCIC de la Segarra es va actualitzant la informació del servei de Consum a la web del Consell Comarcal.

https://www.ccsegarra.cat/arees-i-serveis/oficina-de-consum-de-la-segarra

Cal concertar cita prèvia al telèfon 973 531 300 Contacta-hi a consum@ccsegarra.cat

                                                                                                                                 

Àrea de comunicació

premsa@ccsegarra.cat