Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les consultes a l’Oficina de Consum del Consell Comarcal augmenten considerablement durant el darrer any, 2024.

L’Oficina de Consum presenta la memòria de l’any passat. D’aquesta memòria se’n desprèn que en total han estat 43 les consultes rebudes durant el 2024, consultes que han augmentat considerablement respecte a les tramitades el 2023.

Imatge arxiu.- Formació
Imatge arxiu.- Formació

DILLUNS 10 FEBRER 2025

Moltes de les consultes, ateses directament, són de persones que s’adrecen a l’OCIC (Oficina Comarcal de Consum) sigui per telèfon o presencialment i després d’explicar la situació en la qual es troben se’ls facilita la resposta a la consulta i l’enllaç al web de l’Agència Catalana de Consum per accedir a la informació corresponent i al formulari web per tal que facin arribar la sol·licitud de reclamació, queixa, consulta, si és el cas.

De les 50 mediacions realitzades des de l’Oficina, el 44% de les reclamacions, han estat resoltes per acord de les parts. Quan a les reclamacions rebudes i gestionades, l’augment ha estat del 19,69%

Les empreses de serveis bàsics, sobretot de llum, gas i telefonia, continuen essent de les que s’han presentat més reclamacions. Durant 2024 destaca que s’han tramitat 12 expedients de denúncia.

Segons les dades del SIC, s’han gestionat 192 expedients dels quals 79 són de reclamacions i 6 de queixes. Això suposa un augment dels expedients del 41% respecte del 2023

L’Oficina paral·lelament a les atencions també fa molta tasca de divulgació comunicativa quan a consells i recomanacions a través de les xarxes socials, com també, participa en fires comarcals amb fulletons informatius de l’oficina i els seus serveis.

5 de febrer. 2025.

                                           

Àrea de comunicació

premsa@ccsegarra.cat