L’Oficina de Consum a la Segarra (OCIC) ha atès més de 100 peticions durant el darrer any, 2021.
D’aquestes destaquen 36 consultes resoltes, 3 queixes rebudes i resoltes, 53 reclamacions rebudes i gestionades, i finalment 12 mediacions. Recordem que per a l’atenció de l’Oficina cal demanar cita prèvia al Consell, 973 531 300. L’horari d’atencions és els dimarts, dijous i divendres de les 8 fins a les 15 h.
DIJOUS 10 FEBRER 2022
- Nota de premsa
L’Oficina de Consum a la Segarra (OCIC) ha atès més de 100 peticions durant el darrer any, 2021.
D’aquestes destaquen 36 consultes resoltes, 3 queixes rebudes i resoltes, 53 reclamacions rebudes i gestionades, i finalment 12 mediacions
OCIC valora que moltes de les consultes, ateses telefònicament, són de persones que s'adrecen a consum directament i no saben que han d'esperar un mes a què l'empresa els contesti la seva reclamació prèvia per tal de poder iniciar el procés de mediació si no els han contestat o la resposta no és la satisfactòria.
L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) del Consell Comarcal de la Segarra, és un organisme d'àmbit comarcal on pot venir a informar-se sobre els seus drets i deures com a consumidor. És un servei d'atenció directa i gratuïta a través del qual tots els ciutadans de la comarca i empreses poden sol·licitar informació i assessorament en temes de consum.
Recordem que els serveis que l'OCIC ofereix són:
- Informació a les persones consumidores sobre els seus drets i la forma d’exercir-los.
- Recepció i tramitació de les queixes, denuncies i consultes i de les persones consumidores residents a la Segarra, tramitació de les reclamacions presentades pels consumidors portant a terme les mediacions entre l’empresa i el consumidor.
- En el cas que no sigui possible arribar a un acord a través de la mediació i s’opti per l’arbitratge de consum, gestionar les reclamacions portant a terme tots els tràmits per a la seva resolució.
També des de l’Oficina del Consum al Consell Comarcal es facilita informació sobre temes de consum a tots els ajuntaments de la comarca.
Recordem que per a l’atenció de l’Oficina cal demanar cita prèvia al Consell, 973 531 300. L’horari d’atencions és els dimarts, dijous i divendres de les 8 fins a les 15 h.
https://www.ccsegarra.cat/serveis-a-les-persones/oficina-de-consum-de-la-segarra
Febrer de 2022.
Àrea de comunicació
premsa@ccsegarra.cat – 676491230