Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Finalitza amb èxit la campanya “ElaboraDones de la Segarra”, promoguda pel Consell Comarcal i que ha fet visibles a productores i restauradores de la comarca.

Amb el nom d’ElaboraDones, les àrees de Promoció Econòmica, Servei Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i de Turisme han promogut a les xarxes socials una campanya per donar visibilitat a les dones productores i restauradores de la Segarra, alhora que ha pretès posar-les en contacte i que els productes elaborats a la comarca formin part dels plats dels restaurants.

Moment de la cloenda de la campanya amb la participació del President del Consell Comarcal, Francesc Lluch.
Moment de la cloenda de la campanya amb la participació del President del Consell Comarcal, Francesc Lluch.

DIMECRES 08 FEBRER 2023

Finalitza amb èxit la campanya  “ElaboraDones de la Segarra”, promoguda pel Consell Comarcal i que ha fet visibles a productores i restauradores de la comarca.

Durant els mesos d’octubre a desembre el Consell Comarcal de la Segarra ha dut a terme una campanya que ens ha permès conèixer productores i restauradores de la comarca a través de la presentació de sis maridatges.

Amb el nom d’ElaboraDones, les àrees de Promoció Econòmica, Servei Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i de Turisme han promogut a les xarxes socials una campanya per donar visibilitat a les dones productores i restauradores de la Segarra, alhora que ha pretès posar-les en contacte i que els productes elaborats a la comarca formin part dels plats dels restaurants.

Han participat sis parelles: Braseria Alzina i Mel de Sant Guim, El Celler de Guissona i Safrà de Mas de Bondia, L’Antic Forn de Cervera i Aromes del Camí de Fonolleres,  la Masia de Cervera i forn els Tres Blats de Florejacs, el Rebost de la Segarra de Guissona i conserves Cal Pou d’Hostafrancs, restaurant Torrecombelles de Sanaüja i SotaTerra tòfones, patates i pomes ecològiques, de Torà. L’experiència ha estat molt positiva, ja que moltes d’elles no és coneixien i a partir de la trobada s’han establert col·laboracions.

Un altre dels aspectes positius de la campanya ha estat la vestibulització generat als perfils de les xarxes socials de productores, restauradores i del Consell Comarcal.

A meitat de la campanya es va dur a terme una jornada a les Pallargues (els Plans de Sió) que va consistir en un taller de fotografia a Instagram a càrrec de Rural Modernos, una visita al castell de les Pallargues i un tast de productes de la Segarra.

A primers de març està prevista la segona fase que consistirà en la difusió de diferents experiències proposades per dones emprenedores que ens permetran gaudir i viatjar per diferents indrets de la Segarra.

Les àrees implicades han treballat conjuntament per promocionar la comarca, dinamitzar-la econòmicament i posar en valor la dona dins del sector turístic, perseguint la igualtat de condicions, tant pel que fa a les oportunitats, la visibilització i la valoració en un sector on la presència femenina és abundant però pateix una forta estereotipació de gènere.

 

Imatges cedides per Rural Modernos. 

Febrer, 2023.