El Consell Comarcal organitza una formació dedicada al Codesenvolupament
12-01-2010
El Consell Comarcal organitza una formació dedicada al Codesenvolupament
Conèixer els orígens, les relacions entre els vincles de la immigració i les noves formes de treball, gestió i planificació per a intervencions de codesenvolupament són els trets generals d’aquesta formació.
Des del 12 de gener fins al 2 de febrer, el Consell Comarcal de la Segarra portarà a terme el curs: Aproximació al codesenvolupament. En total, són 15 les persones que es formaran en els orígens del codesenvolupament, les relacions entre els vincles de la immigració i les noves formes de treball, gestió i planificació per aquest tipus d’intervencions.
El curs està adreçat a les persones tècniques de les entitats públiques així com les persones representants d’ONGD. I l’impartiran antropòlegs i professors de l’Oficina de Cooperació Solidaria de la Universitat de Lleida. Entre ells persones de renom com Rafael Crespo, antropòleg i membre del Centre d’Estudis Africans, Joan Solà, responsables de l’àrea mediterrània i Àfrica del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, entre altres.
L’acte d’inauguració del curs va anar a càrrec del President del Consell Comarcal, Sr Xavier Casoliva on va destacar l’augment de formació que el Consell Comarcal està portant a terme com a via de sortida davant l’increment de l’atur. Va manifestar que poder realitzar aquest tipus de formació era una alternativa al fet de no trobar feina i que el Consell Comarcal s’havia projectat el codesenvolupament com una eina nova a treballar i potenciar.
La formació s’ha projectat des del SAN, Servei d’Atenció al Nouvingut, conjuntament, amb el servei de promoció econòmica del Consell Comarcal i, ha comptat amb el suport de la Secretaria per a la Immigració, el Departament de Treball de la Generalitat i el Fons social Europeu.



